Annons:
Etikettjobb-karriär-utbildning
Läst 2102 ggr
sweet38
5/28/15, 10:24 PM

Läkarutbildningen i England

Hej, hej! Jag har lite frågor som jag skulle behöva få svar på men först hade det nog varit bra att förklara min situation. Jag slutar på gymnasiet om två år och har länge varit intresserad på läkarutbildning i USA. Men det är ju så ofantligt svårt och dyrt att plugga i USA så jag har börjat omvärdera mina val. Jag har börjat luta lite mer att plugga i England istället, mycket billigare (speccielt för EU-invånare, dem utanför får betala en riktigt slant). Och nu kommer mina frågor: 

1. Är det möjligt för en svensk student att få plats på de bra skolorna i England? Jag har riktigt bra betyg, kämpar och bryr mig mycket om skolan. 

2. Om man pluggar som läkare och tillslut blir en legaliserad läkare, är det på något sätt möjligt att bo och jobba på sjukhus i USA då (om man tänker bort allt krabb med visum). Eller betyder en läkarutbildning från England ingenting i USA?

3. Har någon några bra tips på universitet (i England) som erbjuder läkarstudier?

4. Vet någon på ett ungefär vad läkarutbildningen i England ligger på?

5. Har någon några personliga erfarenheter av studier/jobb i England?

6. Är det möjligt att ansöka om stipendium?

Blir verkligen tacksam för seriösa svar, kan inte sluta tänka och må dåligt (känner mig otroligt nervös över att inte hitta någon information på hur allting egentligen funkar). 2;an är nog den jag undrar mest över, eftersom jag kan täcka mig bo i USA när jag är klar med läkarutbildningen!

Massor av kramar x ❤️

Annons:
Aleya
8/24/15, 6:18 PM
#1

Vänd dig till studier iFokus. Tror att du kan få bra svar där

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: