Annons:
Etikettjobb-karriär-utbildning
Läst 2073 ggr
Bejbymoose
3/16/15, 1:35 PM

Personlig brev till Utbildning

Hej! Jag ska söka in till socialpedagog nu till hösten och behöver skriva ett personligt brev till skolan i samband med min ansökan. 
Tänkte  posta det här för att få lite input och feedback på vad som kan förbättras eller ändras! 

Såhär skriver skolan i ansökan :
"Personligt brev (berätta vem du är och varför du vill gå utbildningen)"

Och detta är mitt brev: 

Hej! Jag heter Cecilia, jag är 21 år gammal och jag bor tillsammans med min sambo Rasmus och hamster Ellen i Göteborg.

**
Jag är, både som yrkes- och privatperson väldigt flitig och noggrann och tycker att det är roligt med utmaningar och många bollar i luften. Därför söker jag just en distansutbildning där jag kan varva jobb och studier för att det är då jag kan fungera som bäst!**

Jag har alltid vetat att jag vill arbeta med människor och därför var omvårdnadsprogrammet ett givet förstahandsval när jag skulle söka in till gymnasiet.

Idag arbetar jag som Personlig Assistent och trivs väldigt bra med det! Det var i mitt nuvarande arbete som jag upptäckte att funktionshindrade och utsatta är något jag vill arbeta med i framtiden och vägen till att hitta rätt utbildning har varit jobbig. Till slut hittade jag yrket socialpedagog och kände direkt att det klickade!

Att få arbeta med människor är något som berikar mig och som jag stormtrivs med därför vet jag att socialpedagog är ett yrke som passar mig, och jag hoppas innerligt att jag ska få börja läsa till detta till hösten!

Är det något som ska ändras/tas bort? Och hur ska jag avsluta det hela? 

Tack för att ni tog er tid!

Annons:
Aleya
4/9/15, 3:56 PM
#1

Det om vem du bor med är ointressant. Så radera det. Resten tyckte jag verkade ok

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: