Annons:
Etikettjobb-karriär-utbildning
Läst 4082 ggr
dorra
5/14/14, 8:16 PM

Socionom och egen företagare?

Hej! Jag har nu gått 1 år av socionomutbildningen och har 2,5 år kvar. Jag älskar utbildningen och yrket men det är så himla trist att socionom-lönen är så låg. Jag sitter helt seriöst och funderar på att byta till advokat eller läkarlinjen pga det fastän att socionom är det jag helst skulle vilja vara. Pengar är inte allt men jag har kämpat i skolan i 14 år nu emot enormt mycket motgångar och lyckats få bra betyg. Samtidigt som jag vill hjälpa folk vill jag kunna tjäna in pengar för att hjälpa mina föräldrar som har det tufft ekonomiskt. 

Har funderat kring om man kan starta eget företag som socionom och göra det man älskar dvs hjälpa människor och samtidigt tjäna bra. Jag har funderat kring öppning av kvinnohem, någon form av anpassad förskola eller behandlingshem för ungdomar. 

Är det någon som har erfarenhet av att som socionom eller liknande öppnat eget företag, vad för företag det än må vara? 
Sammarbetar man med kommuner och hur mycket får man för varje intagen? Hur mycket tar man ut efter alla utgifter, skatter osv? Är det behov av dessa typer av företag just nu? osv osv

❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: