Annons:
Etikettge-och-få-vägledning
Läst 1540 ggr
[Hallons]
2014-04-27 22:28

Döda som vägleder?

Hur tänker ni kring det här med gudar, döda och andar som vägleder er? Vägleds ni av något "övernaturligt"? Själv har min döda farfar alltid hjälpt mig att "välja rätt väg"

Annons:
pernillaa
2014-04-28 07:27
#1

Kanske övernaturligt passar bättre än onaturligt?!

Ha en bra dag! // Pernilla

[Hallons]
2014-04-28 07:49
#2

#1 menade självklart övernaturligt :)

Moonwing
2014-04-28 20:07
#3

Hmm..jag går nog efter min magkänsla och erfarenhet, men jag tror nog att vi "styrs" av små hintar då och då..är av den uppfattningen att vi ingår i en mycket stor kosmisk plan och att vi på något vis får hjälp med att utföra vårt arbete inom vår egen livsram lixom😎..men direkt av vad och vem tror jag för egen del är svårt att avgöra, har nog med situationen att göra!😉

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

H-lena
2014-09-01 12:43
#4

Jag har mina andliga vägledare som dels är mina bortgångna mor och farföräldrar men främst min huvudvägledare. Jag ber dem om hjälp när jag behöver, och får då hjälp. Har även bett änglarna om hjälp ibland när jag verkligen behövt. Annars går jag på min intuition men mycket av det jag får till mig är från mina vägledare. 

Vad härligt att din farfar hjälper dig! Det ska du vara glad över och ta vara på din kontakt med honom! :)


NiklasTyreso
2014-09-21 19:45
#5

För att ha ett bra liv kan vi alla ibland behöva input på strategier för hur vi ska ta itu med svårigheter vi ställs inför och andras synvinklas för att hitta förhållingssätt till det vi inte kan förändra. Visst kan man hämta inspiration från andliga/religiösa traditioner, men det är inte nödvändigt. 

Jag har haft proffessionella vägledare/handledare i mitt yrke. På fritiden har jag ibland diskuterat spörsmål och förhållningssätt med andra ofta äldre kloka vuxna(förutom med vänner). Vid särskilda tillfällen har jag diskuterat igenom saker med någon psykolog.

För min personliga etik och livsstil har jag haft glädje av min religion och av att konsultera de företrädarna. Jo, jag kan uppleva en viss vägledning från min Gud, men det är personligt. Andra får, om de vill, själva hitta de andliga eller religiösa former som de tycker sig har nytta och nöje av, med min djupaste respekt.

Upp till toppen
Annons: