Annons:
Etikettjobb-karriär-utbildning
Läst 597 ggr
[Cazella]
2014-04-21 14:44

Jag är fast .. :(

Har tidigare vaknat upp och känt samma sak och tycker att jag har fått nog av de nu vill att det ska hända någonting känner mig fastkörd och kommer ingenstans, och hur mycket jag än försöker så kommer jag bara tillbaks till samma bana som förut. Jag är inskriven hos arbetsförmedlingen jag får ingen hjälp av dem heller gick dit på ett möte som nästan ledde till något jag lämnade in papper och skulle få ett samtal i från dem jag väntar fortfarande på de dem har inte ringt. Jag har haft praktikplatser endast, aldrig varit fast anställd eller fått någon tidigare lön jag går på ett bidrag. Jag vill bli av med de bidraget och kunna tjäna egna pengar,  jag gillar att vara aktiv på mitt jobb och träffa nya människor jag blir lätt trött och orkar inte med att vara på praktikplatserna som man ska jag är inte arbetsvan. Men jag är skit trött på att va arbetslös och mår inte särskilt bra av det, jag vill börja studera men samtidigt vågar jag inte på grund av tidigare mobbnign jag är en person som inte är lika framåt och öppen som andra på grund av denna olyckshändelse jag vet inte om jag är redo än. Men jag vill inte leva på detta sätt som jag gör nu, arbetslös och utan jobb. Jag vill komma någonstans i livet, allt studerande finns i andra kommuner jag har aldrig gått ensam i en okänd kommun förut jag är mer orolig för att göra fel där. Hur ska jag gå vidare?! vad ska jag börja med?! hur hade ni gjort om ni va i min situation?! jag kan inte börja studera förrän till Hösten. Emellan dessa månader vad kan man göra då?!… kan någon hjälpa mig, fick faktiskt inte mycket hjälp på min förra tråd som jag skrev*besviken* … hamnar ju bara här, igen.. till exempel jag skaffar ett jobb eller praktik och orkar inte gå alla dagar på grund av stress och trötthet, emellanåt behöver jag vila ut trotts bara två gånger per vecka kanske som praktiken är 4 veckor. Ändå vill jag kunna jobba normalt. Ja, jag behöver en lösning.

Annons:
Sjöstjärna
2014-04-21 17:05
#1

Det finns jobb med udda arbetstider och speciella förutsättningar men sannolikheten att hitta något som passar dig perfekt är nog ganska liten, så för att kunna ha ett vanligt jobb behöver du kunna jobba normal arbetstid, fem dagar i veckan. Så som du beskriver din situation så går inte detta i dagsläget pga stress och trötthet, så mitt råd är att börja med att få ordning på din hälsa, få ner stressnivåerna och tröttheten så att du kan klara ett vanligt jobb.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

pernillaa
2014-04-22 17:10
#2

Vad är det som gör att du lätt blir trött? Har du någon hjälp kring det?

Känns som att ett första steg är ju att ta reda på varför du inte fungerar på ett jobb.

Ha en bra dag! // Pernilla

martdat
2014-04-26 09:06
#3

Du kanske skulle engagera dig ideelt i någon förening som du känner gör något du älskar? då kan du själv välja hur mycket du orkar ock kan.om du gör så över sommaren så har du fått mer vana till hösten. båda att träffa nya människor och förhoppningsvis fått upp ditt självförtroende.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: